Followers

Thursday, January 28, 2010

RINDU....

Lately neh terasa rindu sgt. rindu pd sorang teman yg dh lama menyepi. hanya kerana sepotong kata2 yg mgkin menghiris hati... si die lari menyembunyi diri. Ewah.. bermadah puitis pulak... hua...hua...

tpi mmg hati aku tengah rindu sgt kat die. mmg lar kami bukan selalu jmpe. tp bole dikatakan selalu berhubung. ym lar, pesbuk lar, sms lar... tp sejak satu hari dalam sejarah tuh, tetibe die betol2 ilang. penah skali anta msg kt inbox pesbuk die. die ada lar jwb. die kate die sehat, tp sedang bermuhasabah diri. erm..mgkin terasa dgn kata2 aku kut.

cerita bermula dgn kisah pengenalan hdup aku dlu ek. aku ada 4 org bff mase bujang dulu. aku, L, P, and S. (sengaja menyembunyikan nama sebenar, sbb dorang tk nak enterprem). kemana pegi pun, mesti 4 org neh. smpikan g dating ngan boipren memasing pn bwk ler. tukang sibuk...hua..hua.. tp kebanyakan mase kami bersama. jarang sgt ngan boipren. smpi satu mase, lepas aku dilamar hubby aku, hubungan kami menjadi semakin kurang akrab. tp still contact each other. smpi lar sume antara kami berkahwin. lepas kawin, si P terus menyepikan diri. memula tuh sedey gak, sbb kami tak tahu langsung cite terbaru si P. tp lelama kmi dah leh time, yg P dh bukan cam dulu g. ilang satu Bff aku. tapi hubungan aku, L & S berjalan spt biase. kekadang kami conf YM. mase conf mesti cite pasal imbas mengimbas kenangan lama. kenangan indah mase bebujang dulu. kenangan bercuti kesana sini. pergh... rase cam nk putar mse ke tahun itu. wpun memasing dh kawin, kekadang kami spent time each other. hubby memasing pun dh paham pangai kami, dn dorang pun relakan. sbb kami dh mmg cam neh. nasib bek lar hubby memasing bleh dibawak berbincang. kekadang kami soping raya bersama. heppy nye mase tuh. tpi antara kami bertiga, aku ngan L mmg pling rapat lar. sbb kami slalu jmpe. g pun kami byk persamaan. ngan S neh, jarang jmpe sbb die keje jauh sket.

satu ari, dlm bulan 11 bebaru neh... si L & S bergaduh. bukan gaduh besar pun. salah paham sket jerk. tp dua2 tengah moody mase tuh, jadiknye agak besar gak lar perang depa tuh. lepas dorang berdua gaduh, si L tepon ngadu ngan aku. aku pun cume dgr dn nasihat. mmg sikap S jenis cakap lepas. aku pun byk kali gak terasa ati ngan die. tp sbb kawan2, mls nk pot sgt. lepas jek L ngadu ngan aku, dan aku rase S pun mmg tak patut ckp cam tuh kat die. tak lama pas tuh, S plak tepon aku ngadu bende yg sama. aku pun slow talk ngan S. aku ckp die x ptut kuar statement menghiris hati cam tuh. mmg aku tahu niat die tuh nk bergurau. but it's wrong time. pas tuh aku terus lar nasihat kat die. aku ckp die mmg jenis yg ckp lepas. kekadang menyinggung ati org lain. tp aku tak niat pun nk kutuk atau perlekehkan die. aku cume nasihat supaya die lebey berhati2 dan alert dgn pasaan org len. sebaliknye yg berlaku, die ingt aku menyebelahi L dan pakat nk boikot die. sejak tuh, dia terus sepi. change phone no. ym pun tak on9. pesbuk pun jrg nmpak dia ada. mgkin mase die on9, aku tak on9. aku rase sedey. sbb kiteorang sepatutnye tak jadik cam neh.

silap aku ker? aku tak suke bergaduh...lagi2 ngan kengkawan. sbb kengkawan yg aku kenal, sume baik. sume jenis bukan bersama time senang jerk. dorang sanggup menangis ngan aku. aku ingt jasa dorang sume. tak kira lar kawan baru kenal, kawan dah lama kenal. sbb tuh aku syg sume kengkawan aku. tp kenapa kawan aku mesti sepikan diri cam neh? klu die terbaca, aku hrp die hubungi aku, dan kembalilar menjernihkan ape yg dh keruh. I LUV ALL MY FRIENDS, no matter who u are... pada kengkawan baru yg aku kenal, salam perkenalan aku hulurkan kat korang.

wassalam...

3 comments:

  1. idah....aku dah hubungi ko, ko taukan nak cr aku kat mane, kitakan sekg...hahaahha

    ReplyDelete
  2. no phone aku tetap sama dari dulu idah..tak bertukar2 pun hehhehehe

    ReplyDelete