Followers

Tuesday, January 5, 2010

hari pertama persekolahan...

salam... nk gelak pun ada, nk nangis pun ada, nk marah pun ada. sume rasa dh bercelaru menjadi satu. mana tak nya, aku mintak cuti semalam jerk. rupanya semalam cume hari pendaftaran. lepas dh bayar yuran skolah, cikgu bagi bebudak balik. so, tak smpt lar dorang skolah smlm. tetiba hari neh g skolah, mmg haru biru lar. masa kat umah tengah ready tuh, okey lagi. excited sesangat memasing nk g skolah. smpi jek skolah, bila dengar ada irama sumbang dah berkumandang, aku tengok si kakak dah mula tarik muka. adik rileks lagi. still bleh mengunyah biskut TIGER. pas tuh, lepas dh dptkan tmpt duk tuk dorang, aku pun mula membawa diri keluar kelas. mr hub setia menunggu di tepi tingkap. langkah pertama aku kuar dari kelas dia, aku dengar satu raungan yg amat ler kuat. rupanya hujan turun dah... yg aku felik tuh, si adik rileks jerk. cam tak dak pape yg berlaku. si kakak menangis tak ingat dunia. siap ada dialog lagi. "kakak nk balik! kakak nk kuar! kakak nk ikut mama!"

aku dh jadik semacam. dlm keadaan cam tuh, hati pun rasa berat nk tgl dorang. nak tak nak, aku terpaksa kol opis tuk g taw yg aku terpaksa masuk lmbt. maknanya hari neh, aku pun join skali kelas anak aku. nasib bek bukan aku sorang yg tunggu. ramai gak lar kaum2 ibu blajar skali ngan anak dorang. yg kaum2 bapak pulak buat mesyuarat tingkap dengan menebeng secara beramai2 di tepi tingkap memerhatikan gelagat anak n isteri dorang blajar...

Hu..hu.. itulah pengalaman pertama aku anta anak skolah. tapi sonok gak. tak sangka dapat gak aku merasai saat2 cam neh. Syukur...

so, jom tengok gamba2 yg aku smpat snap masa kt skolah tadik...



Ini ler beg yg dorang nak sangat. sume penangan dari cite awan dania... (beg tarik)



tengok lar tuh...kakak dh mula mencebik nk hujan...adik rileks lagi kunyah biskut TIGER. (janji porut den konyang, ekau nk nangis sukati ler kakak - lebeh kureng cam tuh lar kut kata hati si adik neh)




aktiviti pertama pada hari persekolahan. mewarna gambar turtle.... lepas dpt aktiviti neh, baru lar lega sket. hujan pun dh benti ler...



tada.....inilah hasil sentuhan kreatif anak aku si kakak....




ini pulak hasil kerja si adik....












3 comments:

  1. salam. huhuhu. teringat dulu masa mula2 masuk tadika. dalam hati mmg rasa nak nangis tp tahan jek. hehe..

    ReplyDelete
  2. bestnye pengalaman tue kan...adik aku pun br je masuk tadika 6 thn...dia nangis sikit2 je sbb cikgu tutup pintu...dia ingat cikgu xbg balik...bile mak aku explain br dia lega sikit...

    ReplyDelete