Followers

Thursday, May 20, 2010

SuKe vs DuKe

salam,

masuk hari ke4 en somi sakit. dan masuk hari ke 4 gak aku coti. aduh...panjang betol cuti aku. nk wat cam ne, x smpi ati nk tinggal die sensorang kat umah. sian kat dier... selalunye lau aku sakit / demam pun die sanggup jg aku kat umah. x kan time die aku nk tinggal plak kan? erm...berkorban tuk somi sendiri, rasenye tak salah... harap2 co aku pun paham situasi aku...

pagi neh bwk die g 2nd blood test. result kuar menunjukkan die mmg sedang mengidap denggi. cume kumannye tak tinggi sangat. so, doc suh drip sebotol n balik dulu. sok pg dtg sekali lg n do 3rd blood test. klu platlet darah smakin drop, maybe kene admitted. harap2 die dh okeh lar besok. perkembangannye hari neh, nmpk smakin okeh. die dh bole bergerak sendiri tnpa bantuan. cume sengal2 dan ngilu2 kat badan die lum ilang sepenuhnya. masih terasa. dan perkembangan terbaru pulak, die dh bole tido. selama 4 hari die demam, die langsung tak ley tido nyenyak. 5min pejam, terjaga. sbb badan die sakit2. lepas drip tadik nmpk perubahan yg ketara okeh. cume yg masih stay, muntah2 die tuh. x bole blah dah. setiap kali masuk meal / drink, sure akan kuar balik. kesian gak tengok dier. lapar tapi tak ley mkn. tp kate orang2, elok lau muntah. sbb lau muntah, kuman tuh akan ikut skali kuar... ntah ler... ye lar kut... harap2 betol lar...

dalam aku sedang berduka menghadapi dugaan Allah s.w.t ini, aku dikhabarkan dengan satu berita gembira. my BFF disahkan hamil. bayangkan setelah 4 tahun berkawen, ini kali pertama die disahkan preggy. die sendiri pun cam tak caye. aku plak yg lebey teruja. ye lar aku paham masalah dier. dia n hubby mmg suke sgt ngan bb. dorang dh cube memacam cara, tp tak berkesan. akhirnya die terbaca artikel dlm tenet. suh amalkan makan acid folic. alhamdulillah setelah dua bulan mengamalkannya, akhirnya bulan neh telah membuahkan hasil. tp die masih trauma lagi. dia takut ape2 akan berlaku pada kandungannya. so, aku advice die dptkan nasihat doc. so, doc ada bg die ubat untuk kuatkan rahim. disamping tuh aku pesan gak, jgn over excited. takut keciwak nnti. dan yg penting, sentiasa berdoa yg terbaik tuk kandungan dier. so am i... as her BFF, aku nk tengok die menimang anak sendiri. kesian gak kat dier. lame sgt mengidam nk bb. semoga die akan selamat sehingga melahirkan seorang bayi yang comey...

rasenye ini jek kut story tuk kali neh. insyaAllah lau ada story baru nx time, aku update k?

wassalam....

3 comments:

  1. idah.. hanny ke?? alhamdulillah kalau dia.. akhirnye!

    ReplyDelete
  2. z : bukan hanny da...tp BFF aku...yg slalu aku story tuh... happy sgt for her...

    ReplyDelete