Followers

Sunday, May 23, 2010

Alahai En Hubby....

salam,

hari neh en hubby discharge dari hospital. semalam jerk die check in. he..he.. bukan pe, bile dh drip 10 botol, keadaan die smakin good. platelet die smakin naik. dari memula admit smlm 66, smpi pagi neh dh naik ke 113. suatu keputusan yg very good. syukur padaMu Ya Allah... dalam hospital pun, die dh bole mkn. wpun x bole byk, at least die berjaya menghabiskan separuh pinggan nasi hospital. dan die pun lgsung x muntah2. cume kerap kencing. maybe sbb air yg byk masuk dlm badan. mmg itu lar yg terbaik.

tapi...... nape bile discharge jerk, smpi kat umah, tetiba die muntah2 blik. keadaan die masih lemah. mungkin sbb die x berehat ker? nmpk die x okeh sgt. hari neh rumah aku x putus dikunjungi kengkawan en hubby dan aku. semalam kebetulan dorang sumer tak smpt dtg. ye lar kebanyakan dorang tahu dh petang. tp okey lar...klu sume kengkawan kiteorang dtg smlm, aku igt penuh lar wad tuh ngan kaum kerabat kami jerk. en hubby neh punya family yg besar. wpun mak dh ayah die dh divorce, tp dorang dh kawin dan ada family memasing. plus lagi ngan family uncle (pak lang) yg bela dier dr kecik. dan jugak keluarga aku.... kebetulan sume pun datang serentak semalam. penuh satu wad tuh ngan keluarga kiteorang jerk. smpi kan kiteorang tolong melawat skali mamat yg duk sbelah katil en hubby. sian mamat tuh, mak ayah jauh. adik beradik pun tak dek yg dekat2. so, tak dek org visit die pun. nasib bek lar kiteorang neh jenis yg bek ati sumenyer. siap turun belikan milo tuk dier. ye lar...tetiba die teringin nk minum milo. tp tak dek org yg bole harap. alar...kesian nyer...

maybe sbb tuh lar en hubby nmpk x okeh kot... sbb kurang rehat. ye lar... tak putus2 org dtg visit. tp die pun dh mula kurang selera. mula klu masuk makanan akan keluar balik. erm...ntah lar... mgkin perubahan die tak kan mendadak. mungkin kene amik masa. harap2 en hubby getting better. harap2 die akan lebey okeh dalam sehari dua neh. aku dh tak tahan tengok dier cam tuh... sian sgt.... dh lar check in satu malam pun tak mo pisah ngan haku. dia suh aku teman die tido kat spital. nasib bek spital gov skang mmg dh bley tunggu. tp sorang jerk lar... elok lar... tp aku lar tak lena tido. bukan pe, teringat anak2 kat umah yg tinggal ngan family en hubby. tp bile dh blik pg tadik, aku tengok dorang okeh jerk. tak heran pun aku ngan en hubby tak derk. ye lar dorang sonok jek main2 ngan kazen2 yg ramai. erm...tuh lar bebudak. dorang bukan kesah pun ngan parents dorang. asalkan dorang dpt main sepuas2nyer, itu dh cukup baik. alahai ank2 aku.. sabo jek lar...

kepada en hubby, smoga abg cepat sembuh. jgn lar sakit lagi. susahnye hati wife awak neh... smoga kite sefamily akan tabah dengan dugaan Allah s.w.t ini...Amin...

1 comment: