Followers

Saturday, May 8, 2010

in hepi mood...la..la..

salam,

hari neh hepi gaklar. wpun semalam penuh dengan kehuru haraan hidup aku. mane tidaknye. pukul 12 t/mlm kazen hubby kol. katenye adik die kantoi. tengah lepak2, kene hangkut ngan polis. pulak tuh, ada 2 org member die kantoi urine test. si adik neh plak tak boleh kencing. so tak dapat amik urine. tunggu smpi ke pagi. tak ko kencing gak. mgkin takut yg terlampau membuatkan die tak leh nk kencing. pagi2 lagi aku ngan kazen hubby aku g balai kuang. igt nk g jmpe dier. tp tak dapat. sbb prosedur lokap hanya bole jmpe lepas dapat reman. so, dorang akan bawak adik neh ke mahkamah dalam kul 9 pg. di sebabkan aku kene masuk keje, so aku suh jek lar kazen tuh bawak kete aku g settle hal adik die tuh. pas tuh kul 12 t/hari en hubby dtg amik aku kat opis bawak g ipd. rupenye kazen die tuh tak reti nk settle cam ne. si adik tuh masih tak bley kencing. kami pun datang bawak air byk2. paksa die minum smpi die nk terkencing. tp kami tak leh tunggu lame. sbb baru dpt berita yg MIL tiri aku masuk wad coz denggi. pergh...memacam dugaan yg melanda. so, rush g PUSRAWI jln tun razak. maknenye smlm en hubby pontenglar solat jumaat. ye lar....memacam hal. Alhamdulillah, MIL dlm keadaan stabil.
aku pun half day lar smlm. sbb dh huru hara sgt. dengan kete wat hal lagi. aduhai..... rase cam nk nangis pun ade.

tp itu ler janji Tuhan. di sebalik segala yg berlaku, pasti ada hikmah tersirat buat kita. asalkan kite redha dan tidak mengeluh. disebabkan kesabaran dan ketawakalan kami...ceh, pasan plak erk? maka pagi neh dapat berita gembira. aku sajek2 check akaun bank aku. mmg aku sedang menunggu duit kwsp aku masuk dalam akaun. dh berminggu sebenarnye. dh hampir 3 minggu. rupanye duit tuh dh masuk semalam. alhamdulillah.... so, rumah impian kami semakin hampir untuk direalisasi. aku pun dh kol lawyer, die kate bank aku masih blum release payment. die akan chase bank tuk release pymt secepat mgkin. kebetulan plak owner kol aku. offer suh aku amik kunci dulu n buat lar ape yg patut. sbb die kate tak kisah. sume pun dh hampir settle. syukur...nasib baiklar owner neh mmg jenis tak kisah. wpun berlainan bangsa, die bertimbang rase gak. so, besok kami akan pegi amik kunci kat die. bole lar buat ape yg patut kat umah tuh.

seronotnyer... tak sabar nk deco umah. tp ape pun, disebabkan rumah neh penah didiami oleh owner, perkara pertama yg perlu kami buat adalah menyamak rumah itu. sekadar untuk menyakinkan kami tentang kesucian rumah tuh. ye lar...kite nk solat n everything dlm umah tuh. ini pesan mak aku.... erm... tak kisah. yg penting en hubby mmg tak sabar nk design gate n grill umah sendiri. pas tuh nk pasang poly bagai. die pun over excited. selalunye asik buat umah orang jerk. skang neh nk wat umah sendiri. mmg teruja sesangat... Ya Allah! Ya Tuhaku! aku bersyukur dengan segala rahmatMu... syukur alhamdulillah.... semoga kami terus dilimpahi dengan rahmat dan kurniaMu...amin...

1 comment:

  1. samak jgn tak samak umah tu..mesti tak sabar nak deco umah sendiri kan

    ReplyDelete