Followers

Saturday, May 1, 2010

Selamat berhujung minggu

sume pun tahu yg ari neh adalah hari pekerja. maknenye kepada sume pekerja, tak kira lar ape keje pun janji yg halal, enjoy lar ari neh. bcoz today is our day. plan nk kuar, tp en b kene keje. ha..ha.. iniler pekerja yg tak menghargai hari sendiri. nk wat cam ne, keje die kais pg mkn pg, kais ptg mkn ptg. kang lau tak keje, tak berasap lar dapur kami. huhu...

aku nk story pasal sorang kenalan fb aku. mmg tak kenal, cume jadik kengkawan kat fb lar. tp die quit okeh. sbb friendly sesangat. mase memula kenal tuh, aku mmg tengok lar gambo die. ada lar gamba family, anak2, suami. siap main peluk2 g. tp mmg ketara, hubby die nmpk berumur lar sket. tp anak2 die pun dah besar. rasenye yg paling kecik pun mybe sebaya anak2 aku. ada 3 org. tp mmg jelez lar tengok dier. wpun anak 3, badan mmg cun g. cam anak dara. muke pun ley tahan. selalu gak chatting ngan die. n die mmg so friendly. tp lately neh aku pasan, sume gamba2 family die dh tak dek. yg tinggal cume gamba die sorang. aku pelik gak. niat di ati nk tny. tp memandangkan tak kenal die secara rapat, malas ar plak. tp still query gak. last n last, baru aku dpt tahu yg die ada kekasih gelap rupenye. sbbnyer aku pasan ada sorang mamat neh, mmg always komen status dier. memula aku igt member2 biase. lama2 aku tengok len mcm die nye komen tuh. siap ada honey, luv n ect. erm...no wonder lar die take out sume pic hubby n kids dier. x sangka tau. sbb tgk dorang cam hepi family. tp tuh ler, kekadang kiter x tahu masalah dalaman orang neh. tp rase terkilan gak lar. nape kene amik jalan sesingkat itu?

tp tuh lar, hubungan terlarang neh tak lame rasenyer. sbbnyer, dua tiga hari neh, mamat tuh dh tak komen apa2 kat status dier. status dier plak cam patah hati. n byk blame kaum en b aku. erm..ntah lar ape yg berlaku. tp ini lar rencah dan ragam kehidupan manusia. selagi bergelar manusia, dan hidup di bumi Tuhan ini, kite ibarat sedang melakonkan drama yg hanya akan tamat setelah tamatnya riwayat hidup kita didunia ini n to b continued in padang masyhar.

kekadang bile memikirkan keadaan ini, aku jadik takut. maunyer tidak, fb neh bole jadik medan ape sajerk. kekadang akubengang gak. dulu2 mase baru2 bukak ac fb en b aku, die ada add sorang minah neh. rupenye bekas awek dier. yg haku hangin tuh, siap lagi pm bagai. pulak tuh ada lak continue kat ym. amboi2...melampau betol. smpi satu hari tuh aku mmg ngamuk lar. minah tuh dh kawin. anak 2. satu mlm tuh aku tengah upload gamba kat fb dier. minah tuh anta pm, tny tak on9 ym ker. aku pun pe lagi. mmg hangin satu badan. aku terus amuk kat en b. mmg die senyap jerk lar. aku ckp kt en b, selama neh die komen2 kat status, aku leh terima. dorang pm pun aku senyap g. sbb masih bertanya ttg khabar masing2. tp bile dh smpi memalam pun tny tak on9 ym ker, mmg nk kene lar. slalu sgt ker ber ym?!! bile aku dh bising2 tuh, seminggu gak lar die tak bani nk pegang lappy aku. pas tuh die jnji die tak kan lyan minah tuh. erm..ntah lar. janji org laki neh, bukan ley pakai sgt. tp mgkin gak betol kut. sbb baru2 neh, minah tuh ada pm dier, tny kenapa lama menyepi? status pun dh lame tak update. ym pun tak on9. mmg die dh tak update status dier. cume status busines badge jerk. bagus lar. bende2 cam neh, lau tak dibendung awal, lama2 akan memudaratkan diri. aku slalu ckp kt en b, kite bejalan pandang ke depan, bukan kebelakang. skang neh jalan depan awak adalah sy dan anak2. klu awak pilih untuk kebelakang, maknanye awk akan bertemu blik ngan die. yg penah musnahkan hidup awak dulu. pk2 lar... aku harap hubungan aku dan die akan terus kekal bahagie. wpun byk kekurangan dan ketidak sefahaman kami, aku redha dgn jodoh yg Allah s.w.t tentukan. hanya Dia yg Maha Mengetahui mengapa aku bertemu jodoh ngan mamat neh... erm...

nway, kepada sumer kengkawan...nikmatilar ujung minggu andal. have fun everybody...

wassalam...

1 comment:

  1. selamat hari buruh untuk semua blogger (blogger tak cuti blogging ker?)

    selamat hari buruh

    ReplyDelete