Followers

Tuesday, May 18, 2010

Latest Story

salam,

lame gler x update story terbaru...smpi dh bersawang2 blog neh... bukan sengaja x nak update. tp lame gler lappy masuk wad. baru ahad lepas kuar dari wad. okeh lar....tp still tak se best sebelum neh. biaselar...bende kalau dh reformat, mmg tak akan sempurna seperti sebelumnyer... lantak ler...janji aku bole on9 fb, blog n ym....its enough 4 me...

kekadang terpk gak, idup kite neh penuh benar dengan dugaan. kalau lar tak kuat menghadapi dugaan neh, rasenye dah lama surrender.... tp ape pun, aku anak mak ngan ayah aku. aku kene kuat. lappy dh okeh, skang hubby aku pulak demam secara tiba2. kronik gak lar. segala sendi2nye sakit2. smpi nk dipegang pun terasa ngilu. kate orang simptom denggi. bile di pegang badannyer terasa panas membahang. tp die plak berselimut tebal. smpikan kipas pun tak bg dibukak. katenye sejuk menggigil2. aku dh 2 ari coti keje. ye lar, sedangkan nk bangun pun berpapah, cam ne lar aku sanggup nk tinggal die kat umah sensorang. risaunye ati aku...hanya Tuhan yg tahu. dia start demam subuh semalam (isnin, 17/5/2010). smpi ari neh, demamnye masih tak kebah. paracetamol dah berbijik2 masuk perut. tp demam masih tak okeh.

dah lar masalah nk memujuk die g spital. pagi neh, anak2 nk g skolah.... biaselar bebudak sblm g skolah salam cium tangan dier. tp yg buat aku tangkap syahdu bile tetibe die peluk cium anak aku berkali2. aku mula pk yg bukan2. aku terus berdoa smoga tak dek pape yg berlaku kat dier. ramai yg datang memujuk die ke spital. akhirnya, lepas zohor tadik tetiba die bersiap. die suh aku bawak g spital. Ya Allah... Kau telah buka pintu hati suamiku.... Mungkin jugak sbb dh byk sgt org nasihat suh pegi. ye lar...org yg dtg sumer bukak citer pasal arwah din beramboi. sbb simptom demam die neh mmg saling tak tumpah cam arwah. sbb tuh sume orang asik ckp bende yg same. mgkin gak sbb tuh die berubah ati dan nk gak pegi check kat spital.

Alhamdulillah...lepas amik darah, doc kate buat mase neh masih belum nmpk ada denggi. mungkin sbb baru hari ke2, so platlet darah tuh blum drop. so, die kene datang balik on tis khamis tuk 2nd blood test. sekiranye platlet darah tuh drop, maknenye die kene admitted. Aku berdoa smoga die akan sembuh. kalau bole jgnlar smpi admit. aku tak penah berpisah tido ngan die. tak snggup aku. nk memikirkannya pun aku tak sanggup...inikan pulak kalau betol terjadik.... Ya Allah..Kau lindungilah keluarga kami...amin... tp kalau itulah yg terbaik tuk dier...aku redha. asalkan die sembuh cepat...

k lar..aku kene sediakan ubat tuk en hubby. dh waktu die mkn ubat skang neh... see ya on nx episode...

wassalam...


3 comments:

  1. ahaa
    pasni bleh slalu update ni

    ReplyDelete
  2. smoga hubby anda cepat sembuh yaaa. amiin~

    ReplyDelete
  3. hopefully nothing bad happen to ur hb idah..
    aku pn risau gak bila tengok ko pun risau tau!

    alhamdulillah, hb ko nak pegi hospital.. sebelum terlambat, baik ambil tindakan kn??

    moga die dapat sembuh sepenuhnye lah.. amin

    ReplyDelete