Followers

Monday, January 31, 2011

Criminal Minds, Merlin, NCIS and CSI

salam,

series tv peberet aku. klu dpt tgk cite neh....kekadang smpi telupe yg aku dh ade family sendiri. en hb slalu mkn ati sbb berebut tv ngan aku. wpun ade 2 tv, tp satu jek yg ade astro.. nasib lar en hb...sabo lar ngan is3 mu ini.... meh aku review sket ttg cite2 peberet haku neh...




mengisahkan ttg seorang putera yg bernama arthur dan pembantunya MERLIN. merlin nie mempunyai kuasa magic. tp die terpaksa sembunyikan sbb negara dorang mengharamkan sihir. tp kehadiran merlin sbg pembantu si arthur neh, byk menyelamatkan dan memastikan arthur sentiasa dlm keadaaan selamat. erm... skang season terbaru tgh tayang kat tv3 jam 9mlm setiap ahad...

mengisahkan ttg penyiasatan pembunuhan yg berlaku di daerah new york. diketuai oleh Mac Taylor... anak2 buah die ramai gak. antaranya yg aku igt, stella bonaserra, danny, lindsay, don flack, manakala doc2 die, sid n sheldon. skang belum ade season terbaru yg ditayangkan kat tv. tp masih diulang2 season yg lepas2 kat saluran astro 701 (axn).


same gak cam CSI-NY. tp yg nie penyiasatan pembunuhan yg berlaku kat Miami. kekadang dorang ade gak bergabung dlm satu series. mmg beh. diketuai oleh horatio cane. dgn dibantu oleh anak2 buahnya, eric delko, frank, calleigh, natalia boa vista. itu jek yg aku igt. rasenye dua2 siri CSI nie season baru akan ditayangkan kt saluran astro 701 (axn).

ha...nie cite ttg siri penyiasatan anggota tentera laut kat los angeles. dua org lead actor yg mmg aku admire sgt. G callen n sam. dorang nie best prend. tp kekadang berselisih pendapat gak. dorang ade geng jugak. kensi, eric, nate and marty. dorang punye bos ppuan pendek yg dipanggil hetty. skang kat 8tv tgh tayang cite dorang nie setiap ari isnin jam 9.30 mlm

yg nie pun siri penyiasatan pembunuhan anggota tentera laut gak. kiranya tis is the main story. yg ncis LA tuh, kira cam sub series lar.. ketuanya agen khas gibbs dan dibantu oleh anak2 buah die. antaranya, dinozzo, abby scuito, mcgee, ziva n doc nya doc donald and jimmy. big boss dorang leon vance. kerek. gibbs tak dek chemistry langsung ngan mamat neh. latest season is season 8. skang tgh tayang kat saluran asto 710 (fox).


and the last, cite ttg penyiasatan pembunuhan gak. tp yg membuatkan die lain dr yg lain ialah die menyiasat ttg pembunuhan yg dilakukan oleh org2 yg bole dikatakan sbg gila or sakit mental. and kisah2 pembunuhan die kebanyakannya mmg ngeri dan menakutkan. dan kebanyakannya ialah kes pembunuhan bersiri. watak2 yg aku igt antaranya hotchner, morgan, reid, garcia, david rossi and ect. skang tgh tayang season 5 kat 8 tv setiap isnin jam 10.30 mlm.
so, korang cube2 lar luangkan mase tengok cite2 nie. sure korang akan jatuh cinta punyer...

1 comment:

  1. aku citer penyiasatan mmg tgk la
    aku suka semua citer CSI..B0nes..NCIS..Criminal Minds..

    sy0rk layan

    ReplyDelete