Followers

Thursday, January 27, 2011

alahai....siannyer...

salam,

smlm dpt msg dr sorang sahabat baik. member tgh dalam pantang selepas bertarung nyawa melahirkan bb sulung die yg hampir 5 tahun baru dapat seminggu yg lepas. kebetulan sahabat itu telah di poskan ke kelantan untuk berpantang dengan MIL die. the reason y hb die pos die kesana adalah sbb kat sini mak die x pandai nk jg. and die pun agak buli mak die gak lar. bende yg mak die x bg mkn, die dpt gak rase sbb die mmg terer men politik. bole kategorikan as a drama queen gk lar. smpi org nek kesian. bg gk die rase sket. akibatnyer si bb lar yg menanggung kembung perot...huhu...

msg dr sahabat tuh adelar mengadu ttg masalah problem yg menimpa die sejak duduk ngan MIL die nie. "aku rase dlm perot dh mcm ade sekolam ikan selar, selombong air suam ngan seladang biskut kering"... hahaha... tegelak sensorang bc msg die. alahai siannyer... aku rase dulu aku pantang gak... tp mak aku mmg beh lar. sbb die pandai variety kan masakan dan lauk pauk tuk aku. idak lar ikan selar ari2. ade gk aku mkn tenggiri. sesekali ikan haruan kering (sbb aku x leh telan ikan haruan yg basah...nk muntah). aku bkn nk cakap lar.. aku mmg tak kisah peknen sbb beh sgt. d moment yg x kan aku lupe smpi bebila. aku pun sonok masa melahirkan wpun berlaku komplikasi selepas sesi melahirkan sbb aku tumpah darah. but, aku still hepi sbb aku dapat gak merasa betapa susahnya mak bertarung nyawa melahirkan aku kedunia neh. BUT.... aku mmg tak leh blah bile kene berPANTANG... sbb aku nie jenis org yg PANTANG tengok. sume aku nk... mmg menguji keimanan betol mase dlm pantang dulu.

kalau bole lar aku skip PANTANG tuh... aku rela beranak 10 kali. hihihi.... g pun aku ade experience yg sgt menakutkan mase aku berpantang. mane tak nye.. disebabkan aku nie dah lar baru 1st bb. tetiba ditakdirkan dpt twin plak. mmg kejutan budaya gak lar. tp hepi. cume..disebabkan kurang rehat fizikal dan minda, maka aku terkena penyakit depression (meroyan). x sangka aku bole gak terkena. dan ianya sgt lar menakutkan. aku x leh lelap mata. klu aku tido, nnti aku akan termimpi yg bukan2. klu duk sensorang, aku akan dgr bisikan yg bukan2. yg paling kerap aku dengar ialah bisikan yg mengatakan aku akan mati. atau aku nk mati. ish....sgt menakutkan, okey... puas juga lar aku berubat. smpi badan jadi kurus sgt. pucat lesi. aku mmg tak lalu makan. x bole tido. mmg family aku risau sgt. Alhamdulillah selepas hampir 3-4 bulan mencari org yg betol2 bole menyembuhkan aku, akhirnya aku bertemu dgn seorang hamba Allah yg telah berjaya merawat aku. aku bersyukur, x ade perkara buruk pun yg menimpa family aku...

tu lar... pada sahabat2 yg bakal berPANTANG tuh...selamat menjalani Sesi PANTANG anda dgn sempurna... dan jgn degil. sbb kata2 org tua nie, byk kebenarannya....


1 comment:

  1. betul tu ingat la kata-kata org tu..merana tu klu tak jg badan betul-betul

    ReplyDelete