Followers

Friday, February 26, 2010

Story Semalam...

Semalam aku balik keje cam biase lar. kul 5.30 kuar opis. g umah bbstitter amik bebudak. kat situ tersangkut plak. duk bergosip ngan hanny (bb sitter merangkap kawan aku). bukan gosip, tp tengah diskus pasal gathering kiteroang pada 6 mac neh. ish... taksabar nk jmpe kengkawan lama. pas dh hampir 1/2 jam duk borak, aku pun blah lar. sbb takut tlepas cite Na O Mei. heheh... jarang aku layan drama melayu petang2 neh. tp sbb citer tuh, location die cantek gler. langkawi.... tuh yg tangkap syahdu... tak dapat g, dpt tgk pun jadiler... aku pun terus lar memandu ngan tenang blik ke rumah. smbil tuh borak2 ngan bebudak. tny perkembangan skolah dorang. smpi simpang, lorong umah aku....tanpa syak wasangka aku pun masuk cam biase. tp aku pelik, sbb masuk jek lorong tuh, ramai org berkerumun kat satu pondok buruk. mmg setiap kali lalu situ, aku takut sket kat situ. sbb kawasan dusun durian tp cam hutan. pas tuh ada 2 bijik umah lama. ada busut jantan lagi. sumernye menakutkan. aku tengok polis pun ada. sudah...kereta aku dh tak leh gerak. sbb jalan tuh dh dipenuhi ngan kereta dan motor orang2 yg berkerumun. kat blkg aku pun ada kete yg sama terperangkap cam aku. aku pun turun dari keter. terus tny ngan pak cik2 yg ada kat situ. bile pak cik tuh terangkan jerk, terus menggeletar pala lutut aku. rupanya dorang jumpe mayat yg dah berulat kt dalam pondok buruk tuh. Ya Allah...selalunye citer2 cam neh aku tengok dalam BULETIN UTAMA jerk. tp skang neh, mmg berlaku depan mata aku. tp aku tak lar berani sgt smpi nk p tengok mayat tuh kan. pas tuh aku dh takut, aku mintak jasa baik pemandu kat blkg aku supaya mengalihkan kereta die untuk aku lalu. sebabnye nk kerumah aku mmg ada byk lorong yg aku bole lalu. tp aku lebey suker lalu kat lorong neh sbb lebey dekat ngan umah aku. tp pas neh aku kene pk byk kali tuk lalu kt lorong tuh pd waktu malam. klu siang tuh mungkin tak rase pape.
smpi tengah malam tadik, aku sukar nk lelapkan mata. asik terpk2 jek pasal mayat tuh. tuh belum g tengok lagi. klu tengok mau sebulan aku tak tido. dari apa yg aku dengar dr jiran2, katenye mayat yg dijumpai tuh bukan org kg neh. org dr tmpt len, yg dibunuh dn dikelar kemudian di buang kat sini. ish! ish! manusia skang semakin kejam. manusia ngan ayam pun dorang dh tak leh beza. pantang tersilap sket, pasti nyawa jadik taruhan. Nauzubillah... jauhkanlah dari anak cucu kiter.
dalam takut2 neh, tp hati tengah berbunga2 gak skang neh. sbb ari ahad neh aku akan join blogger gathering. ni 1st time join. teruja jugak. ye lar bukan sng nk pujuk en hubby follow aku ke tempat2 gathering cam neh. slalunyer die lar yg slalu ngelak. tp lepas aku racun die, dengan citer2 menarik kat gathering tuh, maka die pun bersetuju... heheh.... ape cite yg aku racun, tak yah lar ckp... hanya aku dn die jek yg tahu... igt sok pagi nk kuar g carik prezen. tp maybe kuar sorang kut, sbb en hubby keje. so, to all blogger yg join.... JUMPE DI SANEEEEEEE.....


1 comment:

  1. kite dah join blog awak tuk masuk contest...

    http://mybaby-farisha.blogspot.com

    ReplyDelete