Followers

Thursday, February 11, 2010

Salam,

Lama tak update blog. bukan bz sgt, tp kategori bz gak lar. siang bz ngan report. malam bz menjadi PETANI moden dan pengusaha CAFE. Ha..ha... nk wat cam ner..dh terjebak...

Dalam aku sedang sibuk bertani dan meniaga cafe neh, aku sebenarnya sedang dilanda kemurungan tahap maksima. bukan pe, aku pelik, nape BFF aku seolah2 menjauhkan diri daripada aku. aku kol tak berangkat, aku sms tak berjawab. yg pelik tuh, klu kol hubby die pun seolah2 telah berpakat ngan supaya dia tak bercakap ngan aku. nape ek? apa salah yg aku dh wat kat die? puas dah kubelek2 masalah diri. tp rasenye tak dek satu bende pun yg aku buat telah sakitkan ati die. mgkin...tanpa aku sedar? ntah lar... masalahnye, kalau betol aku dh wat salah kat die, nape die tak nak berterus terang ngan aku.... at least klu die berterus terang, maka aku akan tau ape problem kami. tp die just keep quite, and go far n far.... klu pun neh sume satu salah paham, kami dh lama berkawan. betapa die knal ati budi aku. ape pun yg aku ckp, dia tak kan amik ati. cam tuh gak aku. pebenda pun die ckp, aku tolak tepi bcoz she is my BFF.

bukan aku sorang jek yg pelik. bile aku citer kat hubby aku, dia lagi pelik. smpi die pun penin pala tolong pk ape salah dh aku wat kat minah tuh. dan die gak yg tolong kol kan hubby die tuh. sampai cam tuh lar. hubby aku pun tahu betapa close nyer kiteorang smpi die sanggup tolong aku. masuk ari neh, cukup seminggu aku tak tahu citer die. aku ada gak try sms die smlm. tp satu pun sms aku tak berjawab. aku tak kisah klu dh die mmg tak nak lagi berkawan ngan aku. tp at least die berterus terang dulu, wat's our problem? ape yg telah mengguris hati dan pasaan die? ceh...ckp cam ahli falsampah plak. tp betol ler... aku bleh terima klu sesuatu benda tuh berlaku dengan sebab. walaupun tak berapa nk kukuh, tp aku akan cube terime. tp aku cukup pantang klu org keep quiet n tetibe ignore aku. hmmmm ntah lar... klu korng masih ingat entry aku yg lepas ttg sorang sahabat yg menghilang, org yg aku tengah citer neh, adalah org yg kugelar L yg aku kate hanye die sorang masih berhubung ngan aku. tp klu pas neh die pun menjauhkan diri, maknanye sume sahabat baik aku satu waktu dulu dh ilang. sedeynyer... aku ker yg masalah sehingga sume orang nk menjauhkan diri? aku neh mulut jahat sgt ker? aku tak reti jg ati kawan ker? aku rase org lain lebih tak reti jg hati aku....tp aku jenis yg berpegang pada satu prinsip, semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan. maknanye aku jenis yg tak akan kisah dengan ape yg org ckp atau buat semalam. aku bleh lupakan dlm sekelip mate jerk. aku jugak jenis yg pedulik hapa org nk ckp pe. yg penting, aku adalah aku...

geng, aku betol2 tak paham nape tetibe ko wat aku cam ne? kot ye pun, ko g taw lar ape masalah kiter. at least klu pas neh ko tak nak kawan ngan aku lagi, biarlah aku tahu ape sebabnye. nnti klu org tny aku, nape ko ngan die tuh dh tak kawan? so, aku bleh jawab. tp skang neh, aku betol2 buntu, beb.... jwb skali cukup ler... klu aku penah wat salah, salah ckp, sakitkan ati, singgung pasaan, cakap lepas atau ape sajerk, ko maafkan aku... insyaAllah nx time aku akan lebey berhati2.

hadoiiiiiiiiii

No comments:

Post a Comment