Followers

Friday, April 8, 2011

Today is Friday....

salam, ari jumaat... ari yg aku suke, sbb ari last keje tuk minggu neh... hik hik... tp weekend aku lately nie pun tak srope cam weekend. sobab byk sgt tugasan2 part time yg menanti aku.. jadi PA en hb... jd drebar anak2... hadoiiii... tp nk wat cam ne, at least aku tahu yg aku amat bermakna kepada keluarga aku. tanpa aku, susah gak family2 kesayangan aku ne... ce wahhhhhh.... hak hak... ari nie cam biase... dh namenye pun last day koje... tentular bz sesangat... mmg no time nk main2... plak tu skang nie mmg kiteorang tgh sibuk kuasa 8. kiteorg sedang meng'upgrade'kan system yg sediada, kepada yg lebey baik. dh tak larat nk dgr kritikan dan komenan serta kemarahan yg membuak2 dr customer yg mmg dh ilang sabar. alhamdulillah... setelah diupgradekan, keadaan smakin terkawal. hari ni, berakhir cam biase. tepat jam 5.30 aku kluar dr opis. drive, rileks2 sambil bertelefon dgn sorang sahabat. (klu polis nmpk, kompom kene saman). tgh ralit bergosip, tetiba kelajuan kenderaan2 di depan aku, diperlahankan ketahap paling maksima. (atau lebey tepat, terberenti terus). aku tgk byk moto2 dh benti dan mengerumuni sesuatu. aku dh agak, mesti eksiden. bile jek aku smpi kat kaw tu, aku nmpk ade sorang lelaki baru bangun dan berjalan sambil mengesat2 muka die yg penuh berdarah. pas tu tetiba aku terpandang sekujur tubuh terbaring di tepi jalan. aku peratikan budak yg terbaring tu. dlm hati terdetik gak, dh meninggal ke? tp aku rileks jek peratikan muka budak yg terkujur tu. sbb dlm ati aku berbisik, klu dh meninggal, tentu dorang dh ttup mayatnya. aku pun melepasi kaw eksiden. terus berlalu ke tmpt anak2 aku ngaji. ntah cam ne, tgh aku lepak2 dlm kete, smbil tunggu anak2 aku abis ngaji, and sambil layan hot fm jam, tetiba bos aku kol. die tny adekah aku nmpk eksiden tu. aku pun jwb nmpk, aku pun dgn konpidennye... ckp kt die. pensan kut budak tu. tetiba die ckp kt aku.. pengsan ape cik faridah oiii... sy lalu td, dorang dh ttup ngan paper. terrrrrrrtrrrrrtrrr... terus menggeletar sluruh tubuh aku. maknanye mase aku ralit tgk tubuh yg terkujur tadi yg aku sangkakan pensan, rupenye dh jd arwah. Ya Allah... tekejut sgt. sedey pun ade gak. dr cite2 yg aku dengar, mak die terjelepok dicc mayat anaknya. Ya Allah besarnya ujian untuk keluarga die. dgr2nya jugak, budak tu masih bersekolah form 5. baru balik dr latihan kawad kaki. cam ne lar keluarga die menerima berita sedey nie? smoga keluarga die tabah... sudah ketentuanNya... kite sbg hamba harus redha dan tabah. takziah kepada keluarga arwah. lagipun, die meninggal pada hari jumaat. hari yg mulia. rasenye die pun dr kalangan keluarga org yg baik2. wallahualam... smoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh. amin...

No comments:

Post a Comment