Followers

Tuesday, November 2, 2010

LUPER LAR......

Salam,



di keheningan pagi nie, aku teringat pulak satu kisah yg baru gak berlaku pada aku n family. dalam sebulan yg lepas. ceritanya bermula begini....



8.10.10 (Jumaat)... aku bangun seperti biase. mandi, solat, iron baju skolah bebudak n siap2kan bebudak g skolah sambil aku bersiap g keje gk. cam biase gk, aku g anta dorang skolah pagi tuh dan terus g tmpt keje. tp kebetulan esok aku ade house warming n besday party event kat umah aku. jadiknyer, aku agk sibuk pg tuh. aku dh kol bos aku nk masuk lewat sket. sbb nk prepare pape yg patut. so, tak dek lar kelam kabut sgt nnti. sajek mls amik cuti sbb cuti aku pun dh tinggal sket.



tepat jam 10.30 pg, aku masok opis. terus wat keje cam biase. wpun jasad aku kt opis, ati aku dh terbang kt umah. dok risau memikirkan byk g keje nk wat blik nnti. pas tuh, dalam tenang dan tak tenang tuh, lepas jek bos aku keluar kul 12, aku pun amik peluang cabut blik umah. otw tuh, en hb tepon, dan aku ckp kt die yg aku otw nk lek umah. die pun ckp die dh siap keje, nk blik umah gk. smbil bersiap nk g solat jumaat. mase kiteorang on d phone tuh, tak dek langsung cite pasal bebudak. aku nie dok pk yg die dh anta bebudak kt umah pengasuh.



sblum lek kerumah, aku singgah umah mak aku jap. nak anta kerang untuk direbus oleh bibik mak aku. elok jek aku smpi kat umah mak aku, jam dh kul 12.45. sbb byk gk persinggahan aku sblum blik umah tuh. tapau lunch lar, beli brg lar.. tu yg lewat. tetiba tpon aku berdering. aku tengok skrin, cikgu skolah anak aku. aku mula lar tak sedap ati. ape hal plak cikgu nie.... jeng...jeng...jeng....



"puan, sy nk bg tahu, yg anak puan masih belum blik lg. masih ade dskolah. ayah dorang belum dtg amik!",. Cam tuh lar serba sedikit kata2 cikgu anak aku. aku pun pe lagi...tengok jam dh dekat kul 1. mak oi,... biar betol..anak aku masih kt skolah... dgn pantasnya, aku pun kol en hb. tp malangnyer die x angkat2. aku lg lar pelik. padahal aku br jek pas ckp ngan die. x kan plak die dh g semejid. awal lg rasenyer... ade lar dkat 10 kali kol, smbil aku drive gk g skolah anak aku. x lame pas tuh, en hb aku kol blik. rupenyer die sedang mandi. aku pun pe lg, terus tny die. betol ker anak x amik g? dgn nada cemas, bersalah dan kelam kabutnyer die menyatakan bahawa die telah terlupe nk amik anak... Ya Allah.... selame anak aku skolah, ini lar kali pertama en hb lupe nk amik dorang... slalunyer klu ari tuh aku yg bertugas amik anak, smpi 10 kali die kol igtkan jng lupe amik bebudak... manusia...tidak ade yg sempurna... hakikat itu harus diterima...

smpi jek kat skolah, aku tengok tinggal anak aku berdua jerk. mujurlah ade sorang cikgu yg baik hati menemani dorang. yg aku tak tahan tuh, mmg kesian sgt ngan anak2 aku tuh. tp lawak pun de gk bile dgr dorang membebel kat aku smbil menangis2... hahaha... jahatnye lar mama dorang nie... spanjang perjalanan tuh, 10 kali en hb kol, tny keadaan anak2 die...

erm... ini lar die, bile mama n babah sibuk ngan urusan sendiri, smpikan anak2 pun terlupa... Ish! ish! jgn lar anak2 berdendam buat plak kat kami cam tuh satu ari nnti... ape pun, kenangan nie, mmg paling lucu dan agak syahdu gk lar...kakak n adik, mama n babah mintak maap, k? mama n babah janji x kan berulang lagi.... hahahahahaha....


No comments:

Post a Comment