Followers

Sunday, November 28, 2010

CUAINYER SAYE....

Salam,

hari minggu... ari nie bermulanyer kelas tusen si kembar... pepagi aku dh kejut dorang bangun. kelas start kul 8.30. tp kene lar awal sket.. yelar 1st day. nasib bek bebudak nie x byk ragam. suh bangun, mandi n bersiap. dorang follow jerk. mmg lately nie, bile sebut jek pasal belajar, dorang nmpk berminat sgt. alhamdulillah....

lepas anta dorang g kelas, aku pun x tau nk g mane. sbb kelas tuh 2 jam lebey. tak kan aku nk tercongok kt emkey tuh sesorang. en somi aku plak keje. lepas x dek arah nk g memane, aku pun terus drive blik umah mak aku. kebetulan kak ngah ade kat umah mak. aku pun melepak lar. tengah dok borak2 tuh, kak ngah ajak aku g kedai baju rm12 kat subang perdana. mmg kedai tuh baju murah2 sgt. sume baju die harga rm12. aku pun on jerk. g pun klu lek umah pun, bosan jerk. lebey bek g meronggeng.

kul 11 amik anak aku lek tusen terus g kedai baju tuh. uishh.... byk gk kak ngah memborong baju. ye lar, baju2 blouse harga rm12. mmg patut sgt lar. takat nk pki ari2 g keje, kan. disebabkan aku yg blum bergaji nie, aku amik lar selai dua baju t-shirt. ngan selai suar lembut tuh. sebelah kedai baju tuh...ade satu g kedai baju. BB Kim Wah klu tak salah namenyer... kak ngah terpandang kasut skolah kat kedai tuh. die ajak aku ushar2. aku pun follow jerk lar. tp aku tak dek bende nk carik. so, aku lepak jek depan kedai tuh ngan anak2 aku.

mase tuh gk, br tingat nk kol hb aku tny die dh siap keje ke belum. lepas borak ala kadar ngan en hb... aku pun letak phone aku. yg aku pasan, aku dh letak phone tuh dlm beg. lepas kak ngah dh byar brg2 yg die beli, kiteorg pun blah. dgn tak dek rase pape, aku terus drive blik umah.

jeng...jeng... jeng.... smpi jek kat kuang, tetiba hp aku satu lg (yg dibekalkan oleh opis) berbunyik. memula aku wat tak tahu jerk. sbb aku igt customer kol aku. malas nk layan dorang on weekend. tp bile byk kali sgt phone tuh bunyik, aku jadik curiga gk. aku pun amik phone tuh. bile aku tengok skrin, rupenye en hb yg kol. br jek aku tekan button answer, terus aku kene sembur. die kate, nape lar aku cuai sgt. aku pun heran pesal plak org tua nie tetiba membebel plak... dh lar tak dek salam.. terus jek membebel. rupe2nyer.. tokeh kedai tuh, br kol en hb g tau yg henpon aku dh tertinggal kat kedai tuh... ALAMAKkkkkkk.....cam ne aku leh tak pasan???? hadoiyaiiiiii.... pe lg, aku pun gelabah. aku igt nk patah blik amik. tp en hb x bg aku patah blik. die suh aku terus lek umah. nnti die akan tolong amik.

hahahahadoiiiiiii.... aku smpi umh jek terus masak nasik n lauk kegemaran en hb. bukan pe, sajek nk amik ati. sbb org tua tuh klu dh bebel, mmg ssh nk stop. sesilap kes henpon tercicir nie, seminggu x abis die khutbah... spt yg kujangka, smpi jek die kat umah (nasib bek mase tuh dh siap masak) die pun start lar khutbah di tengahari ahad. tahan tinge jek lar. walau betapa sedappun masakan aku, x mampu nk stop kan bebelannyer sbb pewot die dh kenyang. rupenyer die dh lunch ngan member2 die... hampeh....

tp apepun, aku mmg nk say THANXXXXXXXXXXXXXx SSSSSSOOOOOOOO MUCHHHHHHH kat tokeh kedai BB kim Wah tuh. dorang mmg baik ati n bertanggung jawab dengan barangan customer dorang. smpi sanggup dorang kol en hb tuk amik blik phone yg tertinggal... nasib lar jodoh aku panjang lg ngan phone tuh... so, jadikkan lar pengajaran. sebelum bergerak kemane2, pastikan bende2 penting (henpon, wallet dan yg sewaktu dengannyer) ade didalam beg kite. klu x, terimalah akibatnyer..

No comments:

Post a Comment