Followers

Sunday, October 30, 2011

Pernah tak?

salam,
lame tak menulis.. hati teringin.. tp sejak join group geng kemba kt fb nie, macam kureng plak mase nak menulis. group tu mmg tetiap ari havoc n penuh ngan post.. smpi tak terlarat nk komen. tp mlm ni, hati aku meronta2 nk meluahkan sesuatu yg terbuku dalam ati aku ni.. x bole nk share kt situ.. rase cam segan pun ade..
selama berkawen, penah tak korang terpk ttg sesorang yg dlunye penah korang minat, dan korang pun taw yg die minat korang. tp ade sesuatu sebab yg menyebabkan korang ber2 x dpt bersama? dlu sblum aku kenal ngan asben, aku penah berkawan ngan satu mamat nie. tp mase tu mamat nie dh ade tunang. die penah ckp, nape die x jmpe aku sblm jmpe tunang die. tp kiteorang ttp berkawan. kirenye jadik cam bestfriend lar.. smpi 1 ari, ade satu sebab yg membuatkan kami terpaksa melupakan hubungan kami. aku pun x mo dikatakan sbg penyebab terputusnya sebuah hubungan. wpun sedey, tp aku redha. sejak ari tu, kami lost contact. aku x lar frust sbb kiteorg x penah ada sesi luah meluah pun. betol2 hubungan suci sbg sahabat. x lame pastu, aku pun jumpe asben aku. kiteorang kawan, n decide nk tunang. malam sblm majlis bertunang aku tu, mamat tu tetiba kol. tekejut, neves dan cam x caye. apesal mamat nie kol time2 cam nie. die cume nk tau kabar. dan aku pun citekan ttg majlis aku besok. sorenye berubah. mcm sedey, tp die cover kate tmpg hepi dgr gud news dr aku. lepas tu kisah kiteorang pun habis camtuh jek. 5 bulan lepas aku tunang, mase tu aku tgh dating, dia anta msg. die kate bole ke nk jmpe. tp aku x bole nk jwb, sbb aku dgn bakal asben aku tuh. cerita itu abes disitu. x lame pastu, aku dpt kad jemputan kawen die. n die harap sgt aku datang. sbg seorang sahabat yg mmg aku anggap baik dan suci, aku g gak majlisnye. tp aku x g ngan tunang aku (asben aku skang). sbb die nie kuat jeles. aku g ngan member. mase tu majlis menyambut jerk. so, kiteorang g malam. kebetulan kiteorang mmg kawan ngan geng2 mamat nie. so, x nmpk sgt lar kiteorang dtg semata2 krn mamat tu. mase nk blik, mamat nie anta kiteorang smpi kt keta. mase aku nk masok kete, die smpt bisik.. "nape x nk jmpe die, klu x mgkin die bole ubah keputusan"... smpi skang masih terngiang2 kata2 itu. cite kiteorang berakhir disitu. dan aku pun slmt kawen ngan asben. kebetulan, mase aku tgh preggy, wife die (sbenarnye wife die tu, dekat jek ngan umah aku) pun tgh preggy. mase tuh kiteorang sllu terserempak kt klinik. tp kiteorang hanya mampu bertentang mata. dan dr pandangan tu, kiteorang luahkan perasaan yg sarat ngan rindu ngan memori antara kiteorang. lepas aku di transfer ke selayang (sbb aku preggy twin).. kami telah terputus untuk kesekian kalinya. aku pun dh hampir lupus ingatan pada die sbb dah bahagia ngan family aku.
satu ari, 3 tahun yg lepas aku dpt stori yg die eksiden. agak parah jugak lar. smpi menyebabkan die x mampu berkerja lagi. kbetulan die eksiden ditempat kerja. dengarnye dpt duit pampasan insuran ratus ribu jugak lar. tp yg lebey sedey, selepas duit pampasan tu keluar, wife die tinggalkan die dan bwk lari duit pampasan tu skali. kesiannye die. x sngka camtuh pengakhiran hubungan dorang. smpi ati wife die buat camtuh. tp kite hanya org luar. hanya dorang dan Allah swt yg tahu ape yg berlaku antara dorang. cerita dorang habis kt situ. aku pun dh lupe. aku semakin bersyukur dengan ape yg Allah swt kurniakan untukku.
tp lately nie, ingatan aku padanya smakin kuat. puncanya sbb asben aku br hire satu budak keje. budak baru nie, betol2 mengingatkan aku kat mamat nie. bkn sbb muke dorang same. beza langsung. tp dorang ada satu perangai yg same iaitu suka bercakap dan kelakar. itu lar yg buat aku suka giler ngan mamat tu. tp x kan lar plak aku suke ngan budak keje asben aku plak. tp mmg aku x leh borak ngan staff asben aku nie. sbb aku betol2 rase cam aku tgh borak ngan mamat tuh... hadoiiii... aku x nak prasaan nie. aku takot aku akan berdosa ngan asben aku. ingatan itu smakin kuat bile berlakunya krisis dalam rumahtangga aku mlm nie. ya Allah.. aku x sggup ada perasaan ini. cam ne aku nk buat. asben aku pun, lately nie smakin teruk perangainya. tp aku x salahkan die. mgkin sbb die tertekan ngan projek yg mencurah2. tp aku x tahan bile die lepaskan tensen die kat rumah. mulalah aku pun hilang sabar menyebabkan krisis semakin besar. arghhhhhh!!!!!!!!!!.. aku harap perasaan ini akan ilang bila aku terjaga keesokan harinya. aku x snggup menanggung dosa ini... ampunilah aku ya Allah...

No comments:

Post a Comment