Followers

Friday, March 5, 2010

Friday...

Hari yg indah... dah lama ujan tak turun.. bumi semakin kering dan kontang... namun kekuasaan Allah s.w.t tak mampu disangkal... setelah lama bumi kering dan korang, hari ini Allah s.w.t menurunkan rahmatNya. hujan turun mencurah2. keadaan menjadi gelap gelita. wpun jam baru menunjukkan pukul 5 ptg, namun keadaan alam sepertinya sudah mencecah jam 8 malam. gelap gelita... waktu itu aku masih di opis. aku klu bab ujan lebat, kilat sabung menyabung, gelap... ntah nape aku mmg fobia sesangat. hubby aku mmg tahu kelemahan aku yg satu neh. dia sms suruh aku jangan keluar opis smpi ujan dh reda.... mmg aku pun takut nk kuar time ujan lebat2 cam neh... jadiknyer, aku pun amik kesempatan untuk siapkan kerja2 aku yg terbengkalai. lately neh aku mmg bz tahap cipanzi. mane tak nyer, partner aku on maternity leave. so, i dont hv any choice terpaksa lar mengambil alih segala tugasannya. mmg aku dibantu oleh my bos's wife... paham2 jek lar klu dh binik bos... bukan bleh suka2 nk arah... heheh.. tp pape pun at least die membantu gak lar. tp biler die duk kat blkg aku, maka gelap gelita dan huru haralah kegiatan harian aku. sumernyer tergencat dan terbengkalai. mane nk on9 ym, pesbuk, sumenyer menyakitkan. nasib bek kat umah ada tenet. klu tak... mmg susah gak lar nk tahu perkembangan semasa. kekadang aku curi2 gak bukak pesbuk. ada gak lar dpt baca komen2 member sket2. tp kekadang nk menjawab, mmg tak berkesempatan.... aduhai... keadaan ini akan berlarutan selama 60 hari beb...

hari neh, aku g spital sg buloh. melawat bb partner aku tuh lar... comey sungguh bb dier. geram plak aku. rindu gak nk ada bb neh. tp ada tak sesape yg sedekah bb kat aku..? sbb aku mls nk berpantang... aku suker ada bb, tp aku tak suker berpantang... cam ne tuh? heheh...pelik kan? bukan aku tak nak ada bb. tp aku lum sedie ler... tp aku suker klu ada bb. hah..semakin pelik ayat aku tuh... erm... tp mmg ketara yg skang neh aku sgt letih. blik keje...kekadang nk bukak tenet pun malas. tp aku gagahkan gak lar nk tengok ape yg kawan2 update. skang neh hubby aku bermaharajalela ler... selalu tuh siap gaduh berebut nk guna lap top. smpi aku terpk nk beli lg satu. sbb tak larat nk berebut ngan dier. tp skang neh, die senyum jerk, sbb aku bukak kejap jerk. lepas tgk sket2, komen ala kadar, aku pun terus boommmm...penat nyer... nasib bek besok cuti.. so, bole lar merehatkan diri dan minda skejap. tp petang nyer aku ada hi tea ngan merangkap reunion bekas pelajar tingkatan 5a2. aku harap majlis besok akan berjalan ngan jayanyer. mane tak nyer, setelah beberapa projek reunion sebelum neh terbengkalai, maka kali ini lar yg aku anggap 97% berjaya. aku harap tak dak ler yg kansel last minute... erm...kes yg suke kansel last minute lar yg slalu menyebabkan rancangan tidak berjaya.

to all ex 5a2 students, sok kiter jmper beb...windu gler ngan korang...

No comments:

Post a Comment