Followers

Friday, April 30, 2010

Hari neh ari jumaat

Memang lar ari neh jumaat. tak yah g tau pun korang sumer tahu kan? tp ape yg beh nyer ari neh adalah...sbb sok dh coti. kebetulan plak sok coti hari buruh. tp untuk org2 yg dh slalu coti ari sabtu cam aku neh, dh tak dek pasaan. same jerk cam ujung minggu yg len. huhuhu...nape lak tahun neh jatuh ari sabtu erk? x pe tahun depan klu bukan tahun lompat, maknenye 1st may akan jatuh pd ari ahad. so bley post poned senin. hua..hua..beh2...

perkembangan anak aku, she's getting better. chicken pork tuh dh mule pecah n mengecut. memacam petua org tua aku follow. tp tuh lar, memuda nk jadik mak. smpikan org kate daun bambu tuh letak bawah tmpt tido. bile dia dh mula kecut, baru tumbuk n lumur kat badan. untuk ilangkan parut. tp pemahaman aku, dpt jek daun bambu tuh terus tumbuk n lumur kat badan. menjerit anak aku malam tuh. rupenye bende tuh pedih. plak tuh campur ngan beras. beras klu ditumbuk bukan bleh halus pun. sian dier.... pak lang aku punye lar ngamuk. ha..ha.. mane lar aku tau. tp kekadang aku pun jadik pelik. sbb ada org kate lagu neh, ade org plak habaq lagu tuh. tah mane satu aku nk ikut.... last and last, aku amik bedak sejuk jek lumur atas badan dier.... itu lar yg terbaik. sbb bedak sejuk kan sejuk? so far, die dh smakin okeh. smlm aku anta umah bb sitter. die dh mula main. wpun masih jalan tercengkot2, sbb tapak kaki die pun ada, tp tuh sumer tak menghalang die tuk bermain. Alhamdulillah, aku bersyukur sbb die dh mula kembali.... suara tarzan aku pun dh mula masuk keje lar... lama sgt mc... mula lar riuh rendah blik umah aku...

wpun si adik dh smakin baik, tp aku risau plak si kakaknye akan berjangkit. aku harap klu nk berjangkit pun biarlah skang. jgn lar mase 16/5 nnti. sbb aku dh promised nk g wedding my best friend. pas abeh skolah tak penah jumpe beb. klu jadik aku g wedding die, maknenye inilar kali pertama nkjmpe pas abis skolah. hampir 12 tahun...lame tuh... tp aku lum pujuk en hubby g. bukan senang nk ajak die tuh jalan jauh2. pulak tuh wedding. hubby aku neh mmg len sket. kekadang terpk mengapa kami bertemu sedangkan kiteorang punye pangai cam langit dan bumi. tp itular jodoh. aku harap en hubby akan tunaikan lar permintaan isteri die neh..... amin....

okeh lar... stop dulu. nk get ready to work. pas solat subuh tadik, exercise... pas tuh terus update fb dan blog. mmg suke update blog pas solat subuh, sbb ide mencurah2. maklum ler otak fresh lagi. nway, selamat hari jumaat dan selamat berhujung minggu.

wassalam...

No comments:

Post a Comment