Followers

Saturday, February 20, 2010

Cerita...ceriti...ceritu...

weekend dtg lagi. ari yg sonok....

mlm tadik, pak lang dan mak lang aku singgah umah. dorang blik dari kedah. ada saudara meninggal dunia. so, dorang sajek lepak sini 2,3 ari sebelum blik ke lanchang, pahang. kebetulan dorang pesan suh masak sbb nk dinner kat umah aku. pe lagi, aku ngan hubby terus kuar g beli lauk. ntah nape, sejak aku diet neh, mmg jarang ada lauk dlm fridge aku. sbb hubby aku pun dh jarang dinner. may b bosan kut sbb hari2 mkn sorang...he..he... tak pe, bang. demi kecantikan isterimu ini, bersabarlah wahai suamiku...untuk abang jugak...
aku ngan hubby sepakat nk masak siakap steam, gulai lemak pucuk paku, sambal sotong ngan goreng ikan kering. perghhh kecur ayaq lioq... blik beli lauk, aku ngan hubby terus memasak. nasib bek lar aku dpt hubby cam neh. dia klu bab tolong menolong memasak neh, mmg 1st class. so, ringan sket lar tugasan aku. heheh...
tepat jam 8.30, aku pun dh siap hidang makanan. family hubby aku pun sampai. semedang menunggu dorang makan (sbb aku mmg tak dinner), so aku pun melayari lar pesbuk. bertani dan memasak di pesbuk. hu...hu.. sungguh tak dek keje.
pagi2 pulak, bangun jek dari tido, aku terus memasak dan bertani lagi di pesbuk. elok2 jek siap bertani, hubby aku terus suh masak bubur jagung. aduhhhh pepagi dah kene menyisir jagung bagai. tengah2 aku memasak tuh, cousin aku datang, ajak bfast kat umah die. sebenarnya cousin aku neh, selang 3-4 buah umah jerk dari umah aku. mak lang dan pak lang tido umah depa mlm tadik. so, sbb aku dh supply dinner, dorang supply bfast. bagus gak tolong menolong neh. membawa berkat. bubur jagung yg dh siap ku masak, terus kubawa skali ke umah cousin aku tuh. tak sangka, aku tengok bubur tuh tak lar menarik sgt (cam tak sedap lar kiranye). tapi tak smpi 1/2 jam, selesai bubur jagung aku. sedap rupanya. tuh lar org tua2 selalu pesan, dont judge a book by it's cover. ha..ha... ni lar namenye masuk lift tekan sendiri.
tengah2 aku wat entry neh, tetiba phone aku berbunyi. aku tengok skrin, rupanya mak aku. ya Allah... dia tanya nape dh lama tak balik. aku pun pasan, minggu neh, aku baru sehari jek dtg umah die. mane tidaknye, anak2 aku tengah cuti skolah. so, dorang sibuk lar main siang langsung tak tido. so, bile mlm jek dorang dh tido awal. tak smpt nk g umah mak. mmg niat aku nk g umah die ari neh. lum smpt aku datang, die dh kol. rindu sgt lar ngan bebudak tuh. mane tidak nye, aku selalunye selang sehari mesti tengok die. mesti dtg umah bawk bebudak. tu pesan dari arwah abah aku. sbb die kate, klu ko nak pindah, ko mesti rajin blik sini. bg lar abah ngan mak lepaskan rindu ngan si kembar. tuh lar rutin aku sejak aku berpindah dari umah dorang. cam ne plak aku bole ter alpa neh.... sian kat mak. mesti tengah syahdu menanggung rindu. mak...im coming... luv u mak...


No comments:

Post a Comment